top of page

Mag ik jullie voorstellen aan de Diva's 2.0

Omdat onze eerste Diva's het niet gered hebben en ik het eigenlijk toch wel heel erg leuk vond om een zwerm te volgen in hun ontwikkeling heb ik besloten om onze 2e zwerm te gaan volgen.

Op facebook had ik al gemeld dat we deze zwerm hadden geschept.


Ik kreeg een berichtje dat er een zwerm hing. 's Middags ben ik samen met Pascal en de kinderen vertrokken naar de plek waar Rianne (de mevrouw die de melding had gedaan) had gezegd dat ze hingen...


Soms gaat het scheppen van een zwerm handig en snel, soms kost het even iets meer creativiteit...

Deze dames hingen boven een oever/slootje.... Hmmm handig dames...

Gelukkig is Pascal, naast imker, ook boomverzorger, dus het is erg handig als je ook op afstand een takje waar ze aanhangen los zou kunnen knippen ...

Probleem 1 opgelost...

Nu nog zorgen dat ze dan niet in het water vallen... zwemles hebben ze niet gehad en op tijd wegvliegen gaat ook niet....

Hmmmm als we nu eens een emmer aan een grote hark hangen, en zo proberen of we onder de zwerm kunnen komen...

Nadat we eronder de boel een klein beetje platter hadden geharkt, kon Pascal inderdaad met de emmer onder de zwerm komen, en ik met de kniptang op afstand aan de gang. Probleem 2 ook opgelost.


Allebei op het randje, hopend op zelf geen nat pak, zijn we er klaar voor??...

ja... knip... boem... yes... gelukt...

De emmer naar ons toegehaald en wow, daar waren ze dan.

Dit kon volgens ons niet anders als een "voorzwerm" zijn, zo groot als de zwerm was.


Op Facebook staat ook het filmpje dat ze in de kast geschut worden.



Later hebben we hen opgehaald en de volgende dag zijn ze naar hun nieuwe standplaats gegaan. Waar hun nieuwe avontuur verder gaat... en dat van ons.


Welkom Diva's 2.0 (vanaf nu de nieuwe Diva's)







47 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven

De Diva's hebben geen koningin...

Even een update over onze Diva's. Zoals ik in mijn vorige post al meldde dacht ik al dat hier een nieuwe jonge koningin in zou zitten die nog op bruidsvlucht moest... Nou, dat klopte... alleen is deze

bottom of page